Masa Üzeri Flamaları

M.Flama – 1

M.Flama – 2

M.Flama – 3

M.Flama – 4

M.Flama – 5

M.Flama – 6

M.Flama – 7

M.Flama – 8

M.Flama – 9

M.Flama – 10

M.Flama – 11

M.Flama – 12

Flama nedir denildiğinde akla ilk gelen askeri yerlerde Silahlı Kuvvetlerin komutanlık vasıflarının, bölüklerin, alayların ve çok daha alt kademelerin birbirini tanıyabilmek ve haberleşme durumlarında tercih ettikleri kumaşlardan simgeler gelse dahi kullanım alanı son derece geniş tutulmuştur. Orduda mevcut olan vasıfların haricinde firmaların, okulların, siyasi partilerin, hastanelerin ve daha pek çok kurum ve kuruluşun direkt olarak varlığını ve kişiliğini temsil eden özel bir bayrak türüdür. Özel bir şekilde isteğe bağlı olarak düzenlendiğinden dolayı ebatları, renkleri ve şekilleri düzenleyen kuruluşların hizmet alanlarına ve aktarmak istediği zevk ve mesajlara göre değişkenlik göstermiştir. Son derece çeşitli katmanlara ya da hiyerarşik mekanlara sahip olan tüzel ya da özel kuruluşların bu katmanların arasındaki ayrım, yer belirleme ve sıralama konusunda yayın bir şekilde tercih ettikleriflama bayraklar, üçgen flamalar ya da kırlangıç flamalar gibi gruplara ayrılmaktadır. Ayrıca çeşitli şekil ve tarzlarda da üretilmektedir.

Ancak flamaların kelime anlamına bakıldığında mühendislerin ve haritacıların ufak boyut ve renkler olan üçgen bayrakları mızrak ve sırık uçlarına takıp kullandıkları bayrak anlamında belirtilmiştir. Fakat artık neredeyse her yerde reklam ve tanıtım amaçlı temsil olarak masaüzeri flamalar  tercih edilmektedir. Bu doğrultuda o grubun ya da alanın üstüne ilgiyi çok daha çekmek ve akılda kalıcı olmasını elde etmek amaçlı olmazsa olmaz unsurlardır. Uygulanacak yerlerin ve hizmet sunduğu hedeflerin şekline göre ebat ve renkleri değişen masaüstü flamalar, günümüz dünyasında ağırlıklı olarak tanıtım ve reklam amaçlı tercih edilmiştir. Şirket ya da kurum ve kuruşlar gibi son derece geniş yerlere yayılan şirketlerin kendilerine ilgiyi çekip dikkat elde etmek için uyguladıkları tanıtım ve reklamların başında flamalar gelmektedir. Ülkemizin bayraklara karşı son derece yoğun bir hassasiyeti ve ilgiyi mevcuttur. Geniş kitlelere ulaşan en ucuz ve en etkili yolların bayrak flamalardan geçtiğini tespit edilerek bu sektör geneline gerekli ehemmiyet ve ilgiyi sunmaya başlanmıştır.

Reklam amacı ve kazanç amacı edinen her şirketin bu uygulamayı en kolay şekilde yapma yönteminin flama ve bayraklardan geçtiği anlaşılmıştır. Masaüzeri flamalarının tercih edildiği alanları çok daha iyi kavrayabilmek ve oluşturduğu etkiyi inceleyebilmek için siyasi seçimlerin yaklaştığı günlerde sokaklara bakıldığında ve her siyasi partinin kendi varlığı tanıtabilmek ve gövde gösterisi yapabilmek için sokaklarda asılı olan bayrak flamalara bakmak yeterli olacaktır. Son derece çeşitli simge ve renklerde olan bayraklar, siyasi parti taraflarını daha olumlu bir şekilde motive etmektedir. Kararsız olan kişilerin karar vermesinde dolaylı yoldan bir baskı ve ilgiyi o doğrultuda çekmek için bayrak flamalardan çok daha etkili bir ilgi çekme ve reklam aracı bulunmamaktadır. Hatta seçim denildiğinde akla ilk gelenlerden biri de sokaklarda asılı olan bayraklar olmuştur.